Innovaties

Bij tandartspraktijk De Woudvaart B.V. draait het om het verhogen van uw comfort en beleving! Wij stellen alles in het werk om het bezoek aan de tandarts, mondhygiëniste en/of preventieassistente zo prettig en comfortabel mogelijk te maken. Dit doen wij door verschillende ultramoderne innovaties toe te passen in onze praktijk.

Digitale 3D Scanner:

Digitale tandheelkunde workflow

Ook in de tandheelkunde is de digitale revolutie volop aan de gang. Met behulp van onze 3D gebitsscanner kunnen we een digitale afdruk nemen van uw gebit. Dit vervangt in veel gevallen de traditionele afdruklepel. De scan wordt digitaal opgestuurd naar het tandtechnisch laboratorium waar het gewenste werkstuk wordt vervaardigd. Naast extra comfort is het makkelijker om uw 3D modellen op te slaan om zo de veranderingen over de tijd nog beter in de gaten te houden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan slijtage.

Laser tandheelkunde:

Sinds een aantal jaar werken wij, met veel genoegen, met de Waterlase All-Tissue Laser. Tandarts Marska heeft hier al ruim 20 jaar ervaring mee!
De laser is een aanvulling op de huidige traditionele technieken. In sommige gevallen kan de laser zelfs gebruikt worden in plaats van de traditionele boren. Het achterliggende mechanisme is de snel frequente laser impuls, deze is hoger dan dat zenuwen kunnen waarnemen. Hierdoor wordt de pijnprikkel niet doorgestuurd naar de hersenen.

Onze laserapparatuur is in te zetten bij: wortelkanaalbehandelingen, tandvleesziektes en correcties, schoonmaken van gaatjes, bleken, verdovingen, pijntherapie, lipband en tongriem correcties.

De voordelen op een rij:

1. Minder geluid tijdens behandeling
2. Minder vibrerend gevoel tijdens behandeling
3. Minder ongemak
4. Minder anesthesie nodig
5. Minder zwelling en ongemak na de behandeling

Computer gestuurde verdoving​

De plaatselijke verdoving kan als vervelend worden ervaren. Binnen onze tandartsenpraktijk maken we gebruik van een nieuwe computer gestuurde techniek van verdoven. De Quicksleeper biedt de mogelijkheid om een goede effectieve pijnloze verdoving te zetten met minder nabezwaren. Door middel van voorverdoving is een nagenoeg pijnloze verdoving te zetten. De verdoving is heel effectief, dus geen verdoofde tong of lip meer. Deze manier van verdoven wordt door veel patiënten als prettig ervaren in vergelijking met de gewone verdoving. Overigens is dit ook een hele goede optie voor het verdoven bij kinderen.

Wil u meer weten? Vraag het aan uw tandarts of neem contact op.